E-inkassogav større overblik, merindtjening og en bedre kundedialog
Fører nu små sager inhouse
God inddrivelsesprocent kan ses på bundlinjen
Mindre arbejdspres og fuld kontrol
Hos Købstædernes Forsikring havde de i en længere periode opgivetat forfølge de små inkassosager, simpelthen fordi arbejdet og omkostningernemed at føre sagerne var større end udbyttet. Men de mange små sager løballigevel op i et større samlet beløb, og årligt blev der tabt mangepenge.
Det er her CollecTech kom dem til undsætning. Med en nem og billigportal til at inddrive inkasso uden om advokater og inkassofirmaer havde KøbstædernesForsikring nu en rentabel måde at inddrive selv de mindste sager.
Særligt portalens brugervenlighed, lavpraktiske funktionalitet ogcloud-baserede system vakte begejstring hos Købstædernes Forsikring. MedCollecTechs e-inkassoportal blev det pludseligt legende let for dem at oprettesagsflows med multiopfølging, som hver dag hjælper til at ingen skyldnere gårunder radaren.
I det daglige arbejde opstår ofte nye ønsker og behov tilfunktionalitet og tilpasningsmuligheder. Dette var også tilfældet forKøbstædernes Forsikring i deres inkassoarbejde. For at sikre bedrefleksibilitet i deres arbejde med kunderne, ønskede de, at de selv kunne gå indog redigere i omkostningerne og renteskrivningen. Og det ønske imødekom vinaturligvis. Vores udviklingsafdeling tilpassede hurtigt vores software, såKøbstædernes Forsikring fik en løsning bedre skræddersyet til deres behov, ogde kunne nu langt nemmere lave specialaftaler med kunderne og tilpasse efterdet i systemet.
“Jeg kunne ikke forestille mig en hverdag uden brug afCollecTech i vores virksomhed. Som det ser ud lige nu, er det enhovedingrediens i inddrivelsen hos os. Vi har ikke set andre portaler på markedet,der er lige så gode. Så det er helt sikkert, at vi fortsætter med at brugejer!”
Wicky Larsen - Bogholderchef
Med CollecTechs e-inkasso portal behøvede Købstædernes Forsikringikke længere sende sager afsted til inkassofirmaer og advokater og se til, mensindtjeningen forsvandt til gebyrer og advokatløn - og i værste tilfældeoversteg det skyldige beløb. Alle sager, store som små, kunne nu føres, ogKøbstædernes Forsikring oplevede både en positiv effekt på bundlinjen grundethøjere indtjening, mindre arbejdspres og et langt bedre overblik over deresudeståender.
Faktisk blev Købstædernes Forsikring så begejstrede for at benytteCollecTech, at de siden har oprettet en hel afdeling til at varetageinkassosager. Med CollecTechs software kan de nu trække mange flere sagerinhouse, hvilket resulterer i bedre intern kontrol og bedre dialog medkunderne, så de i langt højere grad kan bevare samarbejdet.